Saturday, 26 July 2008

သံဃာ ့အာဇာနည္ ဆရာေတာ္ ဦး၀ိစာရ

ဆရာေတာ္ ဦး၀ိစာရ ကို မံုရြာခရိုင္ ၊ အျမင္ ့ျမိဳ ့နယ္ ၊ ကမ္းနိမ့္ရြာ ၊ အဖဦးျပား ႏွင္ ့အမိေဒၚဇလပ္တို့ မွ ၁၂၅၀ ခုနွစ္ ၊ ေႏွာင္းတခူးလျပည္ ့ေက်ာ္ ( ၉ )ရက္ေန ့ ဗုဒၶဟူး ေန့ တြင္ဖြားျမင္ ခဲ ့သည္

သားသမီးသံုးေယာက္ အနက္ ဒုတိယေျမာက္သား ျဖစ္သည္ ၊

၁ ။ မဖြားသိုက္

၂ ။ ေမာင္လွေက်ာ္

၃ ။ ေမာင္သာပံု တို့ျဖစ္သည္ ။

ဒုတိယေျမာက္သားေမာင္လွေက်ာ္ မွာ ဦး၀ိစာရ ေလာင္းလွ်ာ ျဖစ္သည္ ။ ေမာင္လွေက်ာ္ သည္ အင္းနားရြာ ဆရာေတာ္အရွင္ စႏိၵမာ ေက်ာင္းတြင္ အသက္ (၁၂ ) သား အရြယ္တြင္ ရွင္ျပဳ၍ သာမေန ၀တ္ခဲ့ သည္ ။ ဘြဲ ့ေတာ္မွာ ရွင္၀ိစာရ ျဖစ္သည္ ။

ေမာင္လွေက်ာ္ (ခ) ရွင္၀ိစာရ ၏ ဗီဇမွာ အေကာင္းဖက္ကိုေရွးရွု့ ျပီး ၊ ငယ္ရြယ္သူမ်ားကို ေထာက္ထား ညွာတာကာ ၊ ၾကီးႏိုင္ငယ္ညွင္း အျပဳအမူ တို့ ကို အလြန္မုန္းတီးသည္ ။ ေက်ာင္းေနစဥ္ ဥာဏ္ေကာင္း သြက္လက္ျပီး လက္ေရး လက္သား မွ အစ ေသသပ္ေကာင္းမြန္သျဖင့္ ဆရာေတာ္ ဘုန္းၾကီး ၏ အခ်စ္ေတာ္ ရွင္သာမေန အျဖစ္ ေလး ၀ါအထိ ေနခဲ ့သည္ ။

ေလး၀ါအရတြင္ လူထြက္ျပီးမိဘ မ်ားႏွင့္ အတူေနသည္ ။ လူပ်ိဳ ေပါက္ အရြယ္တြင္ ရပ္ေရး ရြာေရး မ်ားတြင္ အားတက္သေရာ စိတ္ေရာကိုယ္ပါ ေဆာင္ရြက္ေပး သျဖင့္ တစတစ လူသိမ်ားလာကာ ေခတ္ကာလ အလွ်ာက္ ကာလသားေခါင္း ျဖစ္လာခဲ့ ျပီး ကာလသားေခါင္း လွေက်ာ္ ဆိုလွ်င္ မသိသူမရွိ သေလာက္ ျဖစ္ခဲ့ သည္ ။

မိဘမ်ားက အသက္ (၁၈) ႏွစ္ အရြယ္တြင္ ကာလသားေခါင္း ေမာင္လွေက်ာ္အား ေရႊေလွရြာသူ မယ္ဥာဏ္ ႏွင္ ့ထိမ္းျမားေပးခဲ ့ျပီး သမီးတေယာက္ထြန္းကား ခဲ့သည္ ။ အမည္ မွာ မဖြားရန္ျဖစ္သည္ ။ထို ့ေနာက္အိမ္ေထာင္ေရး အဆင္မေျပသျဖင္ ့ မယ္ဥာဏ္ နွင့္ကြာရွင္ းျပီး တရြာတည္းေန ကမ္းနိမ္ ့ရြာသူ မေသးမွ်င္ႏွင္ ့ အိမ္ေထာင္သစ္ျပဳခဲ ့သည္ ။ မေသးမွ်င္ႏွင္ ့သားသမီးတေယာက္ ထပ္မံထြန္းကားျပီး အမည္မွာ မႏြယ္ ျဖစ္သည္ ။

ကိုလွေက်ာ္သည္ အိမ္ေထာင္ႏွစ္ဆက္ ျဖင္ ့လူဘ၀၏ ဒုကၡ အဖံုဖံုၾကံဳ ခဲ့ျပီး စိတ္သက္သာရာ ရေစေၾကာင္းျဖင္ ့ေလာကုတၱရာအေျခခံရွိသူ ပီပီ ဥပုဒ္ ရက္ရွည ္ ေစာင့္ ေလ့့ရွိသည္ ။ ထိုသို့ျဖင္ ့လူေလာကကိုစိတ္ကုန္ကာ အသက္(၂၃ ) အရြယ္တြင္ ရဟန္း ေဘာင္ သို ့ ၀င္ေရာက္ခဲ ့သည္ ။ ကိုလွေက်ာ္၏ ဥပဇၥ်ယ္ဆရာေတာ္ မွာ ဘံုပ်ံ ေက်ာင္း ဆရာေတာ္ အရွင္အာဒိစၥ ျဖစ္သည္ ။ ကိုလွေက်ာ္၏ ရဟန္းဘြဲ ့မွာ သာမေန ဘ၀က ဘြဲ့ ေတာ္ အတိုင္း ဦး၀ိစာရ ပင္ျဖစ္သည္ ။ ရဟန္းဘ၀သို ့ေရာက္ေသာအခါ ေရွးဦးစြာ ကစၥည္း ၊ သဒၵါက်မ္းမ်ားကို သင္ယူျပီးေနာက္ ပ်ဥ္းမနားျမိဳ ့သို ့ၾကြေရာက္ခါ သင္ရိုးက်မ္း မ်ားႏွင္ ့ ပိဋက က်မ္းစာမ်ားကို ေလ့လာလိုက္စားခဲ့ သည္ ။ထိုမွတဆင့္ မႏ ၱေလး ၊ ပခုကၠဴ စေသာျမိဳ့ မ်ားသို ့ ၾကြေရာက္ျပီး ေလာကုတၱရာစာေပမ်ားကို ထပ္မံ လိုက္စားျပီး ၊ တဖက ္ မွလည္း စာသင္သားမ်ားအား စာခ်ဆရာေတာ္ အျဖစ္ႏွင့္ သီတင္းသံုးေနေတာ္မူ၏ ။

၁၂၈၀ ျပည္ ့ႏွစ္၀န္းက်င္ေလာက္က မႏ ၱေလးတြင္ ရွိစဥ္ မ်က္ႏွာျဖဴရာဇ၀တ္၀န္ မစၥတာစတီး၀ပ္ ဆိုသူသည္ အိမ္ေတာ္ရာဘုရားပြဲေတာ္တြင္ ဘုရာ၀န္းအတြင္း ဖိနပ္စီးမွု ့ေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚခဲ့ေသာ အေရးအခင္းမွ စတင္ကာ အမ်ိဳးသားေရးစိတ္ဓါတ္ တို ့ကိန္းေအာင္းခဲ့သည္ ။

ဆရာေတာ္ ဦး၀ိစာရ သည္ ၁၂၈၂ - ၁၂၈၃ ေလာက္တြင္ ပခုကၠဴျမိဳ့ မွေန၍ သံဃသမဂၢ အဖြဲ ့သို ့ ၀င္ေရာက္ခဲ့ ျပီး မလွိုင္ ၊ ပန္းလိွုင္အိုင္ နယ္ မွစတင္ျပီး အခြန ္ ေတာ္ ေကာက္ခံ မွု ့ႏွင္ ့ ပက္သက္ေသာ ႏိုင္ငံေရးတရားမ်ားကို ရဲရဲေတာက္ ေဟာၾကားခဲ့ သည္ ။ ထို ့ေၾကာင္ ့လဲ အစိုးရအား အၾကည္အညိဳ ပ်က္ေအာင္ေဟာေျပာမွု ့ေၾကာင္ ့ ရာဇသတ္ၾကီး ပုဒ္မ ၁၂၄ (က) ၁၀၈ အရ ဦး၀ိစာရ ႏွင္ ့ ဦးပုည ကိုယ္ေတာ္နွစ္ပါးအား ေထာင္ဒဏ္ ( ၆ ) လစီ အျပစ္ေပးခဲ့သည္ ။

ဦး၀ိစာရသည္ ၁၂၈၅ ခုႏွစ္တြင္ ရန္ကုန္သို ့ေရာက္ရွိလာျပီး ေ၀ဠဳ၀န္တိုက္တြင္ သီတင္းသံုေနစဥ္ ႏိုင္ငံေရးတရားမ်ားကို မ်ိဳးေစ့ ခ်ေပးသူ ဆရာေတာ္ ဦးဥတၱမ ႏွင္ ့ အဆက္အသြယ္ရရွိခဲ့သည္ ။ ဆရာေတာ္ ဦးဥတၱမသည္ ဦး၀ိစာရအား ေခၚေဆာင္ကာ ေရး ၊ ျမိတ္ ၊ ထား၀ယ္ စေသာ တနသၤာရီ နယ္မ်ားသို လွည္ ့လည္ျပီး ႏိုင္ငံေရး တရားမ်ား ေဟာေျပာေစသည္ ။ ဦး၀ိစာရ သည္ဆရာေတာ္ ဦးဥတၱမ ႏွင့္ အတူ ပထမဦးဆံုး ႏိုင္ငံေရးတရားမ်ား ေဟာေျပာျခင္းျဖစ္သည္ ။ ဆရာေတာ္ ဦးဥတၱမ ၏ ဆက္သြယ္ေပးမွု့ ေၾကာင့္ ၁၂၈၆ ခုႏွစ္ (၁၉၂၂ )တြင္ အိႏိၵယျပည္ ၊ ဂါယာျမိဳ့ တြင္ က်င္းပေသာ ျပည္လံုးကြ်တ္ ကြန္ဂရက္ အသင္းၾကီး၏ ညီလာခံ သို ့ တက္ေရာက္ခဲ ့သည္ ။ ထို မွတဆင္ ့ကာလကတၱားသို့ ေရာက္ရွိ သီတင္းသံုးျပီး ပါဠိ ၊ သကၠတ ၊ ဟိႏီၵ စာေပ မ်ား ႏွင္ ့ႏိုင္ငံေရး ဗဟုသုတမ်ားကို ေလ့လာခဲ ့သည္ ။

ထို ့ေနာက္ ဆရာေတာ္ ဦး၀ိစာရသည္ ျမန္မာျပည္ သို့ ျပန္ၾကြလာျပီး အနယ္နယ္ အရပ္ရပ္ သို ့မေနမနား လွည္ ့လည္ ျပီး ( အမ်ိဳးသား ေစာင့္ေရွာက ္ ေရး တရား မ်ား )ေဟာေျပာခဲ့ ျပန္သည္ ။ ထို ့ေၾကာင္ ့ လည္း အေရးပါေသာ ႏိုင္ငံေရး ေခါင္းေဆာင္ တဦးျဖစ္၍ အစိုးရ၏ ႏိုင္ငံေရး ( လူဆိုး ) စာရင္း၀င္ နံပါတ္ (၄၄ ) အျဖစ္ မွတ္တမ္းတင္ ခံရ သည္ ။ ထိုသို့ ၀ံသာႏုတရားမ်ား ေဟာေျပာေနရင္း ၁၂၈၈-တန္ေဆာင္မုန္းလဆုတ္ ၂ ရက္ ( ၂၂-၁ -၁၉၂၆ ) ေန ့တြင္အာဏာဖီဆန္မွု ့ျဖင္ ့ သာယာ၀တီ ေထာင္ခ်ဳပ္ၾကီးတြင္ ပုဒ္မ- ၁၈၈ အရ အဖမ္းခံ ရျပီး ပုဒ္မ ၁၄၄ ကိုဆန္ ့က်င္ကန္ ့ကြက္ေဟာေျပာမွု ့ေၾကာင္ ့ ပုဒ္မ ၁၈၈ အရတရား စြဲဆိုခံ ခဲ့ ရ သည္ ။

ထို ့ေနာက္ သာယာ၀တီေထာင္မွတဆင္ ့ ရန္ကုန္ေထာင္ တြင္ အလုပ္မရွိ ေထာင္ဒါဏ္ ( ၂ ) လအျပစ္ေပးခံ ခဲ ့ရ သည္ ။ လြတ္ခါနီး ( ၁ ) ရက္အလို ( ၂၀-၁-၁၉၂၇ ) တြင္ ရန္ကုန္ေထာင္ မွ သာယာ၀တီေထာင္ သို ့ ပုလိပ္အေစာင္ ့ အေရွာက္ မ်ားျဖင္ ့ ျပန္လည္ ပို့ ေဆာင္ခဲ့ သည္ ။ (၂၁-၁-၁၉၂၇ ) ေန့ တြင္ ျပန္လည္ လႊတ္ေပးခဲ ့ေသာ္လည္း ေထာင္ဘူး၀ မွာပင္ အေရးပိုင္မင္း၏ ၀ရမ္းစာျပကာ ရာဇသတ္ပုဒ္မ ၁၂၄( က ) အရ ထပ္မံဖမ္းဆီးခဲ့ျပန္သည္ ။

ဆရာေတာ္ သည္ သာယာ၀တီ ေထာင္ခ်ဳပ္ၾကီး၌ ေနရစဥ္္ ၁၂၈၈ ခု ၊ ျပာသိုလဆုတ္ ၁၅ ရက္ ၊ လကြယ္ ဥပုဒ္ ( ၁- ၂ - ၁၉၂၇ ) တြင္ ရဟန္းေတာ္ တို့ ၏ ၀ိနည္းသိကၡာ ပုဒ္ နွင္ ့ အညီ သိမ္ တခုခု တြင္ ဥပုဒ္ျပဳခြင္ ့ေတာင္းသည္ ကို အေရးပိုင္ မွ အက်ဥ္းေထာင္ ဥပေဒ အရ ဥပုဒ္ျပဳခြင္ ့ မျပဳႏိုင္ေၾကာင္း ျပန္ၾကားစာရခဲ ့သည္ ။ ထို ့ေၾကာင္ ့ဆရာေတာ္ သည္ အစာငတ္ခံဆႏၵျပ အေရးဆိုခဲ ့သည္ ။ ထိုအခ်ိန္ ဆရာေတာ္ မွာ ၀ါေတာ္ မွာ ၁၅ ၀ါ (သက္ေတာ္ - ၃၈ ) ႏွစ္ ရွိျပီ ျဖစ္သည္ ။ ဆႏၵျပ အေရးဆိုမွု ့ ေလး ရက္ေျမာက္ ေန ့တြင္ အေရးပိုင္မင္းေရာက္လာျပီး အစာစားရန္ ျခိမ္းေျခာက္ ေျပာဆိုသည္ ကို မစားႏိုင္ေၾကာင္း ၊ လိုအင္ဆႏၵမျပည္ ့ပါက အငတ္ခံမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ၊ မင္းတို ့လက္ခုပ္ထဲ ကေရ မင္းတို ့ လုပ္ခ်င္သလိုလုပ္ႏိုင္ ေၾကာင္း “ ၊ ထိုသို့ ျပန္လည္ ေျပာဆို မွု့ ေၾကာင္ ့ ထိုေန့ ညေန ( ၆ ) နာရီတြင္ ပုလိပ္အေစာင္ ့ အေရွာက္မ်ားျဖင္ ့ ရန္ကုန္ ေထာင္ၾကီးသို့ ေျပာင္းေရႊျခင္း့ ခံခဲ့ ရ ျပန္ သည္ ။ သို ့ေသာ္ ရန္ကုန္ေထာင္သို ့ ေျပာင္းေရႊ ့ ခံ ရ ေသာ္ လဲ ဆက္လက္ ဆႏၵျပေနမွု ့ ေၾကာင္ ့ ရက္ေပါင္း ( ၄၀) ေျမာက္ တြင္ အာဏာပိုင္ မ်ားမွ ဥပုဒ္ျပဳခြင့္ ျပဳလိုက္ သည္ ။ ဆရာေတာ္လည္း ထို အခါမွ ဆြမ္းျပန္စားေတာ္ မူ ၏ ။ ထိုအမွု ့အား အင္းစိန္ရံုးတြင္ စစ္ေဆးျပီး ေထာင္ခ်ခံ ခဲ့ ရ ျပန္ သည္ ။ ေထာင္ဘူး၀အေရာက္ တြင္ အာဏာ ပိုင္မ်ားမွ ဆရာေတာ္ အား သကၤန္းအား ခ်ြတ္၍ ေထာင္အ၀တ္နံငယ္ ပိုင္း ကိုလဲလွယ္ ေစေသာအခါ ဆရာေတာ္ မွ အိျႏၵေရ သိကၡာ ျဖင္ ့ ခပ္မဆိတ္ေနေတာ္ မူ၏ ။ ထိုအခါအာဏာပိုင္မ်ားမွ စိတ္ဆိုး မာန္ဆိုးျဖင္ ့ အတင္ းအက်ပ္ သကၤန္းအားဆြဲ ခၽြတ္ ေလ သည္ ။

ထို အခါဆရာေတာ္ မွာ သကၤန္းမွ လြဲ ၍ မည္သည္ ့အ၀တ္ မွ် မ၀တ္ႏိုင္ ဟုဆိုကာ အ၀တ္မပါဗလာ ကိုယ္ ျဖင္ ့ေနေတာ္ မူ ေသာအခါ ေထာင္ အမွု ထမ္းမ်ားမွ ဇြတ္အတင္း ခ်ီမ ျပီးတိုက္ပိတ္ထား လိုက္ ၏ ။

( ဆရာေတာ္ ၏ ေထာင္တြင္း တိုက္ပြဲ မ်ား ႏွင္ ့ ပ်ံလြန္ေတာ္မူသည္ ့ အခ်ိန္ အထိ အျဖစ္အပ်က္မ်ားကို ဒုတိယပိုင္းတြင္ ဆက္လက္ဖတ္ရွု ့ ပါ ရန္.)



No comments: